כתיבת סיפור חיים כמונולוג

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
איך כתיבת סיפור חיים הופכת למונולוג אישי מרתק

הצורך בכתיבת סיפור חיים נולד אצלך בשלב זה או אחר בחייך. אתה צובר חוויות, חלקן נעימות ומעוררות השראה,  חלקן כואבות וקשות, אבל כעובדה הנה, הגעת עד לכאן. כנראה שיש לך מה לספר לייעץ לחלוק עם המשפחה הקהילה "השבט".

ואז עולה השאלה : איך לספר את סיפורי? לכתוב סיפור?  האם סיפורי מעניין? 

התשובה היא כן. סיפור החיים שלך מעניין אבל יתכן שיהיה יותר מעניין אם אתה תספר אותו בקולך. לאחר כתיבת סיפור החיים כשאתה מגיש את הסיפור כמונולוג אישי אתה מעניק לקהל שלך גם את נוכחותך המלאה:  ההומור הרגשות הדגשים האנקדוטות הקטנות והמסרים החשובים. אתה מספר והקהל (משפחה קהילה או הקהל הרחב) מגיב אליך. בזכותך נוצר מפגש אנושי חם ומרגש. 

איך לכתוב סיפור חיים

סיפור החיים שלך בצורתו הסופית כמונולוג לא בהכרח מתחיל בהתחלה. אמנם בתהליך היצירה חשוב בהחלט לכתוב את סיפורך מרגע שנולדת .
בשלב הראשון אני מראיין אותך, כותב ומקליט, שואל שאלות וכך אנחנו מקבלים את הסיפור הגולמי.
בשלב הבא (השלב המהנה והמרתק ביותר לדעתי), אנחנו מזהים  סיטואציות ואירועים משמעותיים ומעבירים  קו סיפורי (נרטיב) המחבר את הנקודות לסיפור אחד . אנחנו מבינים ביחד מה ברצונך לספר לקהל שלך ואיך הכי נכון לעשות זאת.
בשלב האחרון אני מביים אותך ומנחה אותך איך להגיש את המונולוג (בעל פה או בהקראה).

תמר קלר במונולוג "ברכת אביה"

מה המחיר – כתיבת סיפור חיים לא סיפור יקר

שאלת המחיר תלויה בגורם אחד . עד כמה אתה מפרגן לעצמך?

אחרי הכל כתיבת סיפור חיים והגשת מונולוג  זו מתנה שתעניק לעצמך ולקהילה פעם בחיים  (אולי פעמיים אם זה יעורר אצלך את התיאבון). מדובר במסע מרתק של חצי שנה עד שנה, במפגשים שבועיים ובעלות די קרובה לפגישות יעוץ / טיפול שהענקת לעצמך בעבר. 

אלא שהפעם אתה יוצר יצירה אישית חוויתית בעלת השפעה מעצימה עליך ועל משפחתך. ישנם אנשים שהעלו את המונולוג מספר פעמים וצילמו אותו למזכרת.  וישנן כאלו שעד היום מציגים אותו ברחבי הארץ מתוך תחושת שליחות וצורך להשפיע.

כך מבחינתי הם מהווים עוד קול אוטנטי וחשוב בתיאטרון החברתי שלי. אז עכשיו כשתעלה בך התשוקה לספר את סיפורך זכור שכתיבת סיפור חיים  – לא סיפור יקר!

מונולוג שהוא סיפור משפחתי

כתיבת סיפור משפחתי הפכה בשנים האחרונות לעוד דרך נעימה ומרגשת לשמר מורשת משפחתית ולגבש את בני המשפחה. הדבר נכון במיוחד לשמירת סיפור מורשת הדורות הותיקים – סבא סבתא   ובמיוחד לעדויות ניצולי שואה והדור השני לניצולים. תהליך הכתיבה והעיבוד של סיפור משפחתי  למונולוג מקבל משמעות אדירה כזכרון ומורשת שישארו גם אחרי שסבא או סבתא לא יהיו איתנו יותר. 

אני חושב שהגיע העת לתת במה גם לכם, בני ובנות הדור השני שחוויתם  קשיים ואתגרים משל עצמכם . יש לכם הרבה מה לספר ולשתף ויש מי שיקשיב בסקרנות ובהערכה למונולוג שלכם.  

קורס ללימוד כתיבת סיפורי חיים

כתיבת סיפור חיים כמונולוג משמשת ככלי נהדר גם מהכוון הטיפולי  למאמן אישי למטפל באומנות דרמה תראפיה לביבליטרפיסט ועוד…

המונולוג האישי משתלב בתהליך הטיפול כעוד כלי  מעצים ומרפא.

בקורס ללימוד כתיבת סיפור חיים אני מציע כלים אפקטיבים לארגון הסיפור תכנון הראיונות וטכניקה לעיבוד הסיפור לנרטיב האפקטיבי ביותר למטרת האימון/הטיפול. 

אם אתה מאמן או מטפל בתחום רלונטי אני מזמין אותך לשוחח איתי .

שתפו את הפוסט אם אהבתם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
אלון מרגלית

אלון מרגלית

השארת תגובה

קצת עלי

היכולת המופלאה להציב מראה בפני הצופות והצופים ולספר להם סיפור שיגע בהם ויניע אותם להתעורר לעשיה ולשינוי בחיים שלהם עצמם. "תיאטרון מחולל שינוי" – זו מהות הפעולה וזה מה שאני וצוות השחקנים הנפלא שאיתי עושים כבר מעל 10 שנים ברחבי הארץ ומעבר לים.

פוסטים חדשים באתר

עקבו אחרי בפייסבוק