איך לארגן אירוע מוצלח בנושא מניעת אלימות במשפחה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

 7 עצות שיהפכו אירוע למניעת אלימות נגד נשים לחוויה  מקצועית ומשמעותי

לארגן אירוע שנתי למניעת אלימות נגד נשים זו משימה מכובדת וחשובה.  שמי אלון מרגלית שחקן מחזאי ובמאי . מעל 10 שנים שאני מופיע עם ההצגה "להכאיב וללטף" העוסקת באלימות במשפחה מנקודת מבטו של גבר אלים. לאחר 800 הצגות  (אבל מי סופר) אני שמח לתת לך 7 עצות שיעזרו לך לעמוד במשימה בכבוד ולהביא את מירב התועלת לציבור . (התוכן כתוב בלשון נקבה אך מיועד גם לגברים)בחירת אולם מתאים לערב בנושא אלימות במשפחה

1 בחירת אולם מתאים לערב בנושא אלימות במשפחה

קודם כל את רוצה שהחלל יהיה מספיק אינטימי לנושא רגיש כמו אלימות במשפחה. שיתן תחושה של אולם מלא גם אם יגיעו  70-100 איש ואישה . לשחקן כמו גם לקהל עדיף לפעמים לוותר על הבמה המוגבהת ובלבד שהאולם/חלל יהיה נעים והקשר לקהל פשוט וישיר.

2 התאמת תאורה והגברה באירוע למניעת אלימות במשפחה 

גם אם מדובר בהרצאה או הצגת יחיד בנושא אלימות נגד נשים, השתדלי ליצור 

אפשרות להחשכת אזור ישיבת הצופים והארת אזור המופע. גם באור יום ניתן לחזק את אזור המשחק בתאורה חשמלית . ועוד עצה חשובה מנסיוני : כשאת דואגת להגברה ודאי תמיד שלא רק לאומנים מכינים מיקרופונים וחיבורים . ודאי שגם למנחה יהיה מיקרופון על עמוד . נשמע טריויאלי אבל באירועים רבים נאלצתי להשאיל את הנקמייק שלי למנחה לפני ואחרי ההצגה כדי להציל את המצב…

3 מי הקהל שיגיע לצפות בהצגה בנושא מאבק אלימות נגד נשים?

הקדישי מחשבה והשתדלי לאפיין מראש מי הקהל שיענה להזמנתך. בני נוער? הקהילה כולה מהישוב?

קהל דתי או מעורב? קבוצת גיל השלישי? הדבר יעזור לך להתאים את התכנים וההנחיה  וגם את אנשי המקצוע מתחום מניעת האלימות . סוגיות העוסקות בנוער , משפחה ורווחה, דילמות של דת ומדינה וכו..

אולי כדאי להרחיב את היריעה בערב ולדון גם בערבות הדדית בקרב הקהילה, הצגת גורמים בישוב שיכולים לסייע לקבוצות הקהל שמגיעות

4 מנחה לערב למניעת אלימות – עמוד השדרה של האירוע

בחרי מנחה לערב עם יכולת לדבר אל קהל . לקטי או נסחי  טקסטים מגוונים העוסקים בהבטים של אלימות במשפחה. ציטטה משיר, מכתב, שיהיו מוכנים לקטעי המעבר  ושסדר הדברים קבוע מראש. סדר דברים ברור יקל על המנחה לנהל את הערב. אולי העניקי לעצמך את הזכות להנחות את הערב. מגיע לך.

5 הדיון – הכי חשוב  אחרי ההצגה בנושא אלימות במשפחה

מטבע הדברים הצגה בנושא אלימות נגד נשים מעוררת בקהל רגשות ומחשבות. ההצגה "להכאיב וללטף" למשל  מציבה מעין "מראה" מול הקהל . גברים מזהים דפוסי התנהגות מוכרים ,נשים לעיתים מזדהות עם מצוקת הדמות הנשית. בסיום ההצגה אני משוחח עם הקהל מספר על כתיבת המחזה מקשיב לתגובות הקהל ועונה על שאלות. זהו שלב עיבוד חיוני בנושא כמו אלימות במשפחה המאפשר לצופות ולצופים אפשרות להגיב להתבטא ולשאול.

6 לא לשכוח  אנשי מקצוע מתחום מניעת אלימות

אירוע קהילתי  בנושא מניעת אלימות במשפחה הינו הזדמנות פז להכרות בין הקהילה לבין אנשי המקצוע התומכים. עובדים סוציאלים, שוטרים, נציגי מרכז מניעת אלימות, מנחי קבוצות לגברים או מעונות לנשים מוכות. נסי להזמין אותם. קרוב לודאי שיעתרו בשמחה. כך זוכה הקהל מעבר לעיבוד הרגשי גם במידע חיוני ופרקטי איתו ילך הביתה.

7 שי צנוע על השתתפות במאבק למניעת אלימות נגד נשים

בואו נודה על האמת מאבק באלימות נגד נשים אינו נושא קל או פופולרי. להגיע לערב בנושא אלימות במשפחה דורש מאמץ ונכונות. באירועים רבים בהם הופעתי קיבלו הצופים בסיום האירוע שי קטן וסמלי כאות הערכה למעורבותם  פנקס קטן ועט, חוברת עם טלפונים חיונים, עציץ קטן עם כרטיס ועליו דברי תודה וטלפונים חיוניים. כך גם תודאי שהמידע חוזר איתם הביתה זמין ונגיש.

מתוך ההצגה "להכאיב וללטף"  מונולוג של גבר אלים
מתוך "להכאיב וללטף " – מונולוג של גבר אלים

מקווה שעזרתי. תמיד אשמח לסייע מנסיוני המצטבר אם בהצגה+מפגש מחזאי ודיון  "להכאיב וללטף" – מונולוג של גבר אלים ואם בעיצות ומחשבה משותפת.

תמיד אשמח לשוחח בטלפון או במאייל . להתראות.אלון

0507312848

שתפו את הפוסט אם אהבתם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
אלון מרגלית

אלון מרגלית

השארת תגובה

קצת עלי

היכולת המופלאה להציב מראה בפני הצופות והצופים ולספר להם סיפור שיגע בהם ויניע אותם להתעורר לעשיה ולשינוי בחיים שלהם עצמם. "תיאטרון מחולל שינוי" – זו מהות הפעולה וזה מה שאני וצוות השחקנים הנפלא שאיתי עושים כבר מעל 10 שנים ברחבי הארץ ומעבר לים.

פוסטים חדשים באתר

עקבו אחרי בפייסבוק